Posted on

Mauritius cuaca mengikut bulan

Mauritius adalah pulau peranginan eksotik di Lautan Hindi. Ia terkenal dengan panas dan pada masa yang sama iklim tropika lembap. Pelancong datang ke Mauritius sepanjang tahun, kerana dalam masa paling sejuk tahun (Jun hingga Ogos), suhu air tidak lebih rendah daripada 23 ° C, dan udara menyejuk hingga 26 ° C.

Sekiranya anda bercadang bercuti di bahagian-bahagian ini, tanya ramalan peramal cuaca terlebih dahulu. Cuaca di pulau Mauritius boleh berubah mengikut bulan: mari lihat bagaimana. Sila ambil perhatian bahawa untuk kemudahan pembaca dalam artikel ini musim dinamai dalam tradisi hemisfera utara (musim sejuk - dari Disember hingga Februari, musim panas - dari bulan Jun hingga Ogos).

Cuaca di Mauritius pada musim sejuk

Pada bulan Disember, pulau Mauritius adalah puncak musim cuti. Pada siang hari terdapat panas terik, pada waktu malam - kesejukan yang menyenangkan. Suhu udara berkisar dari 33-35 ° C pada waktu siang hari hingga 20-23 ° C - dalam gelap. Walau bagaimanapun, pada bulan Januari, cuaca di Mauritius menjadi lebih lembap daripada pada bulan Disember, dan untuk sebab ini, kemasukan pelancong meningkat. Mauritius pada musim sejuk - tempat yang paling sesuai untuk mereka yang suka berjemur. Kebanyakan pelancong datang ke sini untuk cuti Tahun Baru. Pulau eksotik Mauritius pada Tahun Baru dikehendaki tetamu dengan cuaca yang menyenangkan, dan juga menawarkan banyak hiburan. Suhu air laut pada musim ini adalah 26-27 ° C. Haba siang hari secara berkala ditebang oleh hujan lebat yang kuat, tetapi berumur pendek dengan ribut petir - ciri khas dari iklim tempatan.

Mauritius pada musim bunga

Di hemisfera utara, musim bunga datang pada bulan Mac, dan di selatan, di mana terletak Mauritius, dari bulan Mac hingga Mei, musim lepas juga berlangsung. Cuaca pada masa ini agak berubah. Udara tidak begitu panas (26-29 ° C), tetapi airnya selesa untuk berenang (kira-kira 27 ° C). Walau bagaimanapun, cuaca tidak benar-benar merosakkan pelancong: pada bulan Mac dan April di Mauritius, banyak hujan, hujan hampir setiap hari.

Keadaan cuaca di pulau pada musim panas

Pada musim panas, Mauritius adalah yang paling sejuk, tetapi untuk pelancong yang tidak berpengalaman, suhu cukup sesuai untuk berenang di laut dan berjemur di pantai. Perlu diingat bahawa tahap radiasi ultraviolet di pulau itu cukup tinggi walaupun dalam cuaca mendung, jadi jangan lupa pelindung matahari untuk diri sendiri dan anak-anak anda. Cuaca pada bulan Julai di Mauritius sepadan dengan suhu berikut: siang hari tidak jatuh di bawah 25 ° C, dan malam - 17 ° C Pemendakan berterusan, tetapi mereka jauh lebih rendah daripada di luar musim. Lebih dekat ke musim luruh, pada bulan Ogos, jumlah hujan masih berkurangan, dan suhu udara mula meningkat. Pada musim panas pulau ini dikunjungi oleh jumlah pelancong yang agak kecil, jadi ia agak bebas. Jika anda bukan peminat panas, maka berehatlah di Mauritius, menikmati pantai-pantai kecil yang bersih, anda hanya boleh pada masa ini tahun ini.

Musim luruh di Mauritius

Pertengahan musim gugur adalah permulaan musim wisata. Cuaca di Mauritius pada bulan Oktober nikmat berehat, kerana bulan ini dipertimbangkan Cuaca Mauritius pada bulan Disemberyang paling kering tahun ini. Pada bulan November, cuaca di pulau Mauritius setiap minggu cuaca menjadi lebih stabil, udara - panas dan lembap, air - menyenangkan (25-26 ° C). Suhu malam kekal pada perintah 20-21 ° C, dan suhu siang hari berkisar dari 30 ° C pada bulan September hingga 35 ° C pada akhir bulan November.

Sejak penerbangan ke pulau itu sudah cukup, maka tanpa mengira musim, bersiap sedia untuk aklimatisasi (secara purata dua atau tiga hari). Terutama pertimbangkan ini jika anda bercuti dengan anak-anak. Jangan lupa membawa jaket cahaya, jas hujan, cermin mata hitam dan selaran matahari yang selamat - semua ini akan berguna kerana ciri iklim di atas di pulau Mauritius.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

47 + = 53