Posted on
Kejahatan adalah sebahagian daripada kewujudan manusia. Sejak zaman purba, orang telah belajar melawannya, menyelamatkan diri dari pelbagai kemalangan.

Dan jika anda berfikir bahawa kejahatan itu hanya sesuatu yang supernatural dan mistik, maka anda tidak pernah menghadapinya. Perkara yang paling teruk adalah apabila kehidupan jahat di hati manusia, menjadikan mereka pembunuh, pembantunya, diktator politik dan amatur mengejek pada daging hidup. Dan kini bayangkan bahawa semua orang yang disebutkan di atas adalah wanita! Menakutkan! Kami akan memberitahu anda tentang 25 keindahan yang kekejaman dan kesedihan "memuliakan" mereka di seluruh dunia.

1. Gertrude Baniszewski

Gertrude

Gertrude Baniszewski, juga dikenali sebagai Gertrude Rhine, adalah salah satu penjenayah yang paling kejam di dunia. Pada tahun 1965, dengan bantuan anak-anak jirannya, mengejek Sylvia Likens untuk masa yang lama, seorang gadis yang dijaga. Lebih-lebih lagi, Gertrude menyeksa kanak-kanak miskin hingga mati. Dia tidak hanya mengalahkan Sylvia: Gertrude mencelupkannya dalam air mendidih, membakar inskripsi pada tubuhnya, membakar luka bakar dengan garam. Apabila pada tahun 1966 dia didapati bersalah atas pembunuhan direncanakan, kesnya dipanggil kesalahan paling buruk terhadap seseorang dalam sejarah Indiana. Gertrude pada mulanya dijatuhi hukuman mati, tetapi kemudiannya digantikan oleh penjara seumur hidup. Anak perempuan sulung Gertrude juga dijatuhi hukuman penjara seumur hidup, dan tiga anak lelaki - dari penjara 2-21 tahun penjara

.

2. Elizabeth Bathory

Bathory

Countess Bathory, atau Countess Darah, terkenal di seluruh dunia sebagai salah satu pembunuh siri yang paling sukar. Menurut legenda, Elizabeth begitu dibawa oleh "elixir pemuda" yang dia sudah bersedia untuk melakukan apa-apa demi kecantikan. Kenapa dia dipanggil salah seorang wanita yang paling dahagakan darah? Kerana dia percaya bahawa mandi darah akan memberi masa mudanya dan kecantikan untuk bertahun-tahun akan datang. Demi ini pada akhir abad ke-16 - awal abad ke-17, dia menyiksa dan membunuh lebih daripada 650 gadis muda di istana Kakhtice di Slovakia. Terima kasih kepada keluarga berkuasanya, countess tidak dibawa ke mahkamah, tetapi telah dihidupkan di salah satu bilik istana Cheyte di Hungaria, di mana dia meninggal empat tahun selepas dipenjarakan.

3. Ilze Koch

Koch

Dikenali sebagai penyihir Buchenwald atau Frau Abazhur, Ilze Koch dianggap salah satu penjahat terburuk Holocaust. Isteri panglima kamp konsentrasi Nazi Buchenwald, Karl-Otto Koch, Ilze Koch adalah seorang nymphomaniac yang menyiksa tahanan di sebuah kamp konsentrasi. Dia terkenal kerana kecenderungan kejam yang kejamnya. Ilze memukul tahanan, diperkosa, terpaksa melakukan hubungan seks dan merobek kulit mereka yang mempunyai tatu. Kulit tattered, dia digunakan untuk menutupi buku mereka sendiri dan cenderahati buatan tangan. Selepas World Second Frau Koch disabitkan atas segala kekejamannya, namun mereka tidak menetapkan hukuman mati, tetapi hanya dihukum penjara. Dia tinggal di sel selama kira-kira 20 tahun, dan kemudian dia menggantung dirinya di sana.

4. Ibu Barker

Barker

Dalam sejarah Amerika, Mamasha Barker dikenali sebagai gangster yang paling luar biasa. Dia seorang wanita langka, yang membawa samseng samseng, di mana, secara kebetulan, anak-anaknya dibesarkan. Dalam keseluruhan sejarah kewujudan kumpulan-kumpulan Amerika, kumpulan-kumpulan Ma Barker adalah yang paling canggih dan sukar difahami. Mereka berjaya menjadi kaya dengan membunuh semua orang yang menemui mereka dalam perjalanan. Pada tahun 1935, dia terbunuh di tempat perlindungannya di Florida ketika ditembak dengan FBI. Pada masa itu, pengarah pertama FBI, J. Edgar Hoover, memanggil Barker sebagai "otak jenayah yang paling kejam, berbahaya dan pintar sepanjang dekad yang lalu".

5. Myra Hindley

Myra

Mayra Hindley menerima gelaran "wanita paling jahat di Britain." Bersama penyokong psikotik kesayangannya, Ian Brady, mereka menyiksa, memperkosa dan membunuh lima anak yang berumur 10-17 tahun. Untuk masa yang panjang dalam 60-an. Beberapa pembunuh bersiri menakutkan Manchester dan England secara keseluruhan. Apabila mereka akhirnya ditangkap, mereka dituduh melakukan jenayah mereka. Mayra kemudian diberikan dua istilah seumur hidup. Pada tahun 2002, dia meninggal dunia di dalam sel kerana kegagalan pernafasan pada usia 60 tahun.

6. Griselda Blanco

griselda

Griselda Blanco, yang dijuluki La Madrid atau Black Widow, adalah baroness dadah dan salah satu pihak berkuasa jenayah Florida paling berpengaruh pada akhir 1970-an. Blanco juga dikenali sebagai mentor dari penjenayah paling terkenal, Pablo Escobar, yang kemudiannya menjadi musuhnya. Griselda tiga kali berkahwin, tetapi semua suaminya mati tiba-tiba. Oleh sebab itu, dia dijuluki "Janda Hitam". Adalah diketahui bahawa dia membunuh suaminya yang kedua dengan tembakan di mulutnya. Semasa siasatan mendapati Griselda terlibat dalam lebih daripada 200 pembunuhan orang semasa pengangkutan dadah dari Colombia ke Amerika Syarikat. Blanco ditangkap dan dihukum 15 tahun penjara. Seterusnya, istilah ini dilanjutkan oleh 60 tahun lagi, tetapi dengan bantuan peguam mahir, Blanco dibebaskan pada tahun 2004. Dia diusir ke Colombia, di mana dia ditembak pada tahun 2012 oleh penunggang motosikal yang lewat.

7. Maria Tudor

Mary

Temui Maria Tudor, anak sulung Raja Henry VIII, yang dikenali sebagai Bloody Mary. Dalam sejarah England, dia teringat sebagai wanita yang paling dahagakan darah, marah dan kejam. Semasa pemerintahannya yang singkat - dari 1553-1558 gg. - Dia mengeksport 297 wakil elit estet. Juga, melalui dekritnya, terdapat pelecehan besar-besaran Protestan, dan mereka yang mengambil bahagian dalam pemberontakan yang popular. Maria, adik perempuannya, Jane Grey, juga dibunuh. Bloody Mary meninggal akibat penyakit dan dikebumikan di Westminster Abbey.

8. Dagmar Oberby

Dagmar

Dagmar Overby bekerja sebagai pengurus di rumah anak yatim dan dalam tempoh 1913-1920 dia membunuh 25 orang anak, termasuk salah seorang anaknya. Oleh kerana ibu bapa kebanyakan bayi tidak kembali untuk anak-anak mereka, tiada siapa yang menyimpan catatan bayi yang masuk. Kanak-kanak yang dibunuh oleh Dagmar dicekik, ditenggelamkan atau dibakar dalam ketuhar batu. Malangnya, Overby didapati bersalah hanya 9 pembunuhan, menjatuhkan hukuman mati kepadanya. Selepas itu, hukuman mati digantikan dengan hukuman penjara seumur hidup. Pada tahun 1929 Dagmar meninggal dunia pada usia 42 tahun. Perlu diperhatikan bahawa kes ini dimasukkan dalam sejarah ujian Denmark sebagai yang paling terkenal dalam sejarah Denmark.

9. Christiana Edmunds

Kritiana

Christian Edmunds adalah pembunuh dan seorang wanita yang sakit mental dengan hobi yang pelik - dia meracuni orang dengan gula-gula coklat. Perlu diperhatikan bahawa semuanya bermula dengan simpati kepada jirannya, yang malangnya telah berkahwin. Apabila dia tiba, Christiana merawat isterinya dengan gula-gula beracun, dan selepas itu wanita tersebut merasa tidak sihat. Tertuduh tersayang penyakit isterinya Kristian, yang, untuk melepaskan diri dari kecurigaan, mula membeli gula-gula di seluruh kota dan meracuni mereka. Orang-orang membelinya dan jatuh sakit. Pada tahun 1871, seorang budak lelaki berusia 4 tahun meninggal dunia dengan gula coklat, tetapi siasatan itu tidak mendedahkan apa-apa jenayah dalam kes ini. Dan jika bukan untuk kesilapan Kristian, separuh daripada bandar, atau sebahagian besar daripadanya, akan mati dengan racun coklat. Wanita itu ditangkap dan didapati bersalah, dihukum mati. Tetapi dia telah dihantar ke sebuah rumah gila di mana dia menghabiskan sepanjang hari dan meninggal pada usia 78 tahun.

10. Ranavaluna I

Ranavaluna

Dikenali sebagai Raja Mad Madagascar, Ranavaluna dianggap sebagai salah satu ahli politik wanita paling kejam dalam sejarah. Ranavaluna memerintah pulau Madagascar selama 33 tahun. Selama bertahun-tahun kerajaan penuh keganasan, ketakutan dan pembunuhan. Dari negara ini, mubaligh Eropah diusir, orang Kristian dianiaya. Beribu-ribu orang mati kerana undang-undang dan peraturan yang kejamnya. Selain itu, mengikut legenda, Ranavaluna menyempurnakan semua atletnya, jika mereka tampil kepadanya dalam mimpi.

11. Irma Greze

Irma

Seorang gadis yang cantik dengan penampilan yang cantik, di belakang yang tersembunyi intipati yang sangat dahsyat seorang perempuan yang kejam. Irma - yang paling terkenal, paling muda dan paling kejam dari semua tawanan Nazi di kamp konsentrasi. Kerana rupa malaikat, para tawanan memanggilnya "Malaikat Kematian", "Rakasa Cantik", "Devil Blonde", "Hyena Auschwitz". Selama 22 tahun di kem-kem tahanan, dia menyeksa ramai orang yang pengawas lelaki terkejut dengan kezaliman dan kemanusiaannya. Pada tahun 1943, di bawah kawalan Irma, terdapat kira-kira 30,000 tahanan wanita. Sadis memakai kasut berat, cambuk, yang seterusnya menjaringkan "wad "nya. Dan dia juga suka bermain rolet Rusia: merapatkan wanita, mendapatkan pistol dan menembak setiap orang, menonton wanita miskin yang lemah. Dia juga mati kelaparan, yang kemudian dilepaskan ke dalam kerumunan wanita. Beliau secara peribadi mengambil bahagian dalam pembentukan kumpulan untuk bilik gas. Menurut mangsa yang terselamat, Irma mengalami kepuasan seksual sebenar dari penyeksaannya. Setelah jatuh ke dalam tawanan British, Irmu telah diadili dan dijatuhi hukuman mati. Pada tahun 1945, dia digantung pada usia 22 tahun.

12. Amelia Dyer

Amelia

Dilahirkan pada tahun 1837 di United Kingdom, Amelia Dyer dikenali sebagai pembunuh bersiri Victoria Britain. Dyer, serta Overby, menjaga anak-anak yang ditinggalkan oleh ibu mereka. Selama 30 tahun bekerja, dia membunuh kira-kira 300 bayi (walaupun mengikut sumber lain jumlah kematian ialah 400 orang). Sebagai senjata untuk pembunuhan, dia menggunakan pita yang menyedut bayi. Pada masa itu, masalah pembunuhan bayi adalah akut di Britain, tetapi tiada siapa yang memberi perhatian kepada isu ini. "Perniagaan" Amelia berkembang walaupun selepas dia dihukum buruh paksa. Dan hanya selepas Thames memusnahkan badan bayi kecil, dan kemudian mencari rumahnya, dia dijatuhi hukuman mati.

13. Bella Guinness

Bella

"The Black Widow," sebagai orang yang dipanggil Bella Guinness, untuk masa yang lama terus ketakutan di seluruh Amerika. Pembunuh siri - seorang wanita yang membina besar (ketinggian 1.83 m, berat 200 kg) untuk seluruh hidupnya membunuh lebih daripada 40 orang, termasuk suaminya, pelamar, anak perempuannya. Suatu hari, salah seorang penyokong rahsia itu begitu bosan dengan Bella yang dia memutuskan untuk membakar rumahnya dengannya. Dan ia berlaku. Di ruangan bawah tanah rumah itu terdapat tulang manusia yang terbakar dan mayat yang dipenggal - kononnya mayat Bella sendiri. Tetapi seperti peperiksaan yang diakui, ia adalah mayat pengemudi. Peminat yang masih hidup memberitahu polis tentang kebenaran keseluruhan mengenai Bella dan pembunuhannya. Dia diberikan 20 tahun untuk membakar rumah di rumah, dan dia secara rasmi mati secara rasmi. Walaupun ia tidak diketahui dengan tepat apa yang berlaku kepadanya.

14. Clara Mauerova

Clara

Lihatlah gambar itu dan beritahu saya, adakah anda boleh membayangkan wanita ini sebagai ahli kultus upacara yang menyenangkan sehingga lapan bulan memakan anaknya, menyiksa mereka dan menyeksa mereka? Tambahan pula, ini melibatkan semua keluarganya. Kanak-kanak itu disimpan di bilik bawah tanah dalam sangkar, mengejek, dipukuli, diperkosa, mengeluarkan puntung rokok dan memotong potongan daging dari mereka, yang mereka makan kemudian. Mengenai yang berlaku di rumah yang akan datang, penduduk kota kecil Czech tidak lama menduga, sementara seseorang dari mereka tidak membeli monitor bayi untuk anaknya sendiri. Kemudian jururawat itu secara tidak sengaja menangkap imej dari kamera yang dipasang di ruang bawah tanah rumah Mauerova. Dan sekarang perkara yang paling mengerikan adalah bahawa seluruh geng maynib sadis didapati bersalah dan dijatuhi hukuman penjara jangka pendek - dari 5 hingga 9 tahun penjara pada tahun 2007.

15. Carla Homolka

Carla

Pada awal 90-an, Carla Homolka dan suaminya, Paul Bernardo menculik dan merogol sekurang-kurangnya tiga perempuan. Mangsa pertama pasangan siri itu adalah adik perempuan Carla - Tammy yang berumur 15 tahun. Yang paling menjijikkan ialah Paul, yang gila dengan simpati untuk gadis itu, bertanya kepadanya mengenai rasuah adik perempuannya. Mereka meletakkan spaghetti dan valiumnya, dan kemudian Paul merogol gadis itu. Selepas beberapa lama, mereka sekali lagi meletakkan gadis itu tidur dan, bersama-sama dengan Carla, merogolnya di ruangan bawah tanah. Tetapi gadis itu kerana keracunan menyedut massa muntah dan meninggal dunia. Tidak lama kemudian penjenayah ditangkap dan dihukum, tetapi Karla berjanji untuk memberi keterangan terhadap suaminya, dan dia dibebaskan. Sekarang dia tinggal di pulau Guadeloupe dengan nama yang berbeza dengan suami baru dan tiga orang anak.

16. Mireille Moreno Carreon

Mirena

Mireya dikenali sebagai wanita paling terkenal di kalangan pengedar dadah. Dia adalah salah seorang yang pertama terlibat dalam ubat-ubatan Los Zetas. Dia bertanggungjawab ke atas semua jualan di Mexico. Perlu diperhatikan bahawa dia bermula sebagai pegawai polis, tetapi kemudian berpindah ke "sisi gelap" dan tidak lama lagi menjadi bos utama kartel narkoba. Setahun kemudian, dia ditangkap ketika memandu kereta curi.

17. Tilly Clymek

Tilly

Tilly Clymek adalah pembunuh bersiri Amerika pada separuh pertama abad ke-20. Untuk masa yang lama dia berpura-pura menjadi psikis dan berwawasan, meramalkan kematian orang dengan ketepatan yang mengagumkan. Empat suaminya mati dengan cara yang aneh, dan, tentu saja, Tili menulis segala-galanya untuk nasib buruknya. Kaedah hukuman adalah cukup mudah - ia meracuni orang dengan arsenik. Menurut beberapa laporan, dia berjaya membunuh 20 orang. Suami kelimanya terselamat, jadi Tilly ditahan. Pada tahun 1923, Tilly dihukum penjara seumur hidup, di mana dia meninggal dunia pada usia 60 tahun.

18. Charlene Gallego

Gallego

Pasangan Charlene dan Gerald Gallego, antara 1978 dan 1980, menyiksa, merogol dan membunuh 9 orang perempuan, salah seorang daripadanya sedang hamil. Semua mangsa, kecuali seorang, adalah remaja atau gadis muda. Dan, mungkin, pasangan itu dapat menyembunyikan, jika mereka tidak menyerang pasangan muda. Lelaki itu ditembak dan gadis itu diperkosa dan terbunuh. Para kenalan berjaya melihat penculikan itu, mencatatkan bilangan kereta dan menyerahkan maniac kepada polis. Pada tahun 1984, Charlize memberi keterangan terhadap suaminya dan hanya diberikan 16 tahun penjara. Gerald dihukum mati, tetapi dia mati di penjara dari kanser rektum. Charlize dibebaskan pada tahun 1997.

19. Catherine de 'Medici

Katerina

Salah satu wanita yang paling berkuasa, tetapi juga wanita yang dahagakan darah dan kejam dari Eropah abad pertengahan, Catherine de Medici adalah seorang bangsawan keturunan Itali dan ratu Perancis dari 1547-1559. Dalam sejarah, namanya bersambung terus dengan Malam Bartholomew. Pembunuhan beramai-ramai orang Huguenot dianjurkan dengan tepat oleh perintah Catherine de Medici, untuk mengekalkan kuasa mereka di arena politik. Mengikut beberapa anggaran, malam itu lebih daripada 30,000 orang mati.

20. Delphine Lalori

Lalori

Dikenali sebagai Madame Blank, Delphine Lalori pernah menjadi seorang sosialit kaya di New Orleans. Walaupun dia terkenal dengan kecenderungan sedihnya. Madame Lalori memuja budak-budak hitam yang mengejek, jadi pakaiannya dipenuhi dengan suasana seram dan kesakitan yang sebenar. Sekali, di rumahnya terdapat api, disusun oleh dua orang negro, diikat ke dapur. Pemadam kebakaran yang tiba di tempat itu mendapati seluruh ruang penyeksaan di loteng: di dalam sel-sel terdapat badan-badan yang dipintal dan dimutilasi, di mana eksperimen dijalankan. Penduduk New Orleans ingin melancarkan Dolphin, tetapi dia berjaya melarikan diri ke Perancis, di mana, menurut laporan yang tidak disahkan, dia meninggal ketika memburu babi hutan.

21. Daria Saltykova

Saltychikha

Daria Saltykova - wanita bangsawan Rusia XVIII dan pembunuh bersiri, yang dikenali dengan nama panggilan Saltychikha. Melalui penyeksaan, dia menyiksa dan membunuh lebih daripada 140 budak. Dia menyembelih seram dengan cambuk, menguburkannya di tanah hidup, dan benar-benar segala-galanya: kanak-kanak, remaja, gadis hamil, lelaki tua, lelaki. Bagi kekejaman yang tidak terbatas, Saltychikha dibandingkan dengan Countess Bathory, yang mempunyai ciri-ciri sedih serupa. Saltychikha dihukum kerana kekurangan pangkat mulia dan diambil dari nama suaminya. Dan juga dia terikat pada tiang dengan tulisan di atas kepalanya "Penyiksa dan pembunuh." Selepas itu, dia dibuang ke sebuah biara untuk hukuman mati, di mana dia meninggal dunia selepas 30 tahun penjara pada usia 71 tahun.

22. Leonard Chiancully

Leonard

Leonard Chianciulli adalah seorang pembunuh wanita Itali yang terkenal, yang dalam tempoh 1939-1940. membunuh tiga wanita. Ia bermula dengan hakikat bahawa anak sulungnya telah disusun ke dalam tentera, dan dia memutuskan untuk keselamatannya, mangsa diperlukan. Dia menarik gadis itu kepadanya, merawatnya dengan wain dengan dadah, selesai dengan kapak. Kemudian dismembered mayat, dia membubarkan soda kaustik dan dimasak sabun ini. Untuk apa yang kemudiannya dia menerima nama panggilan "Sabun dari Correggio". Darah mangsa dia menambah kue dan sirup, yang kemudiannya merawat kawan-kawan dan jirannya. Leonard percaya bahawa cara ini dapat menghapus kutukan dari keluarganya. Atas kesalahannya, dia menerima 30 tahun penjara dan 3 tahun di sebuah hospital psikiatri.

23. Juan Barras

Barassa

Juan Barras dilahirkan pada tahun 1957 dalam keluarga yang tidak berfungsi dan menjadi salah satu pembunuh siri yang paling dahagakan darah dalam sejarah Mexico. Antara tahun 1998 dan 2006 dia membunuh kira-kira 46-48 wanita tua, itulah sebabnya dia dijuluki "The Killer of the Old Women". Wanita berumur dia menjaringkan gol dengan kelab, dicekik dan dirompak. Untuk masa yang lama, polis menyyaki seorang lelaki pembunuhan. Dan pada 2006 Barass berjaya menangkap ketika dia cuba melarikan diri dari tempat kejadian. Dia telah disabitkan dengan 16 tuduhan dan dijatuhkan hukuman penjara 759 tahun.

24. Eileen Warnos

Eileen

Eileen Warnos dianggap sebagai salah satu maniac wanita paling cantik di dunia. Awalnya meninggalkan rumah ibu bapanya, dia mula terlibat dalam pelacuran di lebuh raya Florida. Dan pada 1989 dia membunuh mangsa pertama - seorang lelaki yang ditikam dengan pisau. Selepas itu, Warnos membunuh kira-kira 5 orang sebelum dia dapat menangkapnya. Dia telah disabitkan dan diletakkan di atas kematian. Walaupun kewarasannya dipersoalkan, Eileen dihukum mati dengan suntikan pada tahun 2002. Hollywood blockbuster "Monster" dengan Charlize Theron dalam peranan tajuk berdasarkan kisah ini.

25. Miyuki Ishikawa

Miyuki

Di Jepun, Miyuki Ishikawa berada di peringkat pertama dalam sejarah penjenayah siri. Dikenali sebagai "bidan Demon." Miyuki bekerja sebagai bidan dan seumur hidupnya, menurut beberapa anggaran, membunuh antara 85 dan 169 bayi. Dia percaya bahawa dia membantu keluarga miskin dan miskin, dengan itu menyelesaikan masalah mereka. Semasa perbicaraan, dia menafikan rasa bersalahnya, dengan alasan bahawa ia adalah ibu bapa yang harus dipersalahkan kerana kematian anak-anak terbiar ini. Dan pertahanannya sangat berjaya. Miyuki dihukum penjara hanya 8 tahun. Selepas rayuan itu, istilah itu dikurangkan sebanyak separuh.

Berdasarkan: List25

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

40 + = 46