Posted on

Corak ara dengan jarum mengait

Anehnya, beberapa corak produk rajutan tidak keluar dari fesyen dan hanya menguatkan kedudukan mereka dari musim ke musim. Untuk itu ada kemungkinan untuk membawa mengait dengan jarum mengait pola "beras". Corak ini sering dipanggil mutiara atau mutiara. Sesuai untuk pemula, kerana ia tidak memerlukan kemahiran khas dalam bekerja dengan jarum mengait. Dalam artikel ini, kita akan mempertimbangkan cara menyusun pola "beras" dengan jarum mengait, dengan menggunakan contoh kanvas kecil. Pada masa akan datang, ia akan menjadi hiasan untuk selendang atau baju rompi.

Deskripsi corak "Beras" mengait

Untuk kerja, adalah wajar untuk mengambil jarum mengait yang lebih besar dan benang yang agak padat supaya corak dapat dilihat dan kerja berjalan lebih cepat. Sebelum mengait corak "nasi" dengan jarum mengait, anda perlu mengira bilangan gelung yang dikehendaki untuk produk anda dan mendail baris pertama. Jadi, mari kita lihat proses langkah demi langkah untuk mengikat "beras":

  1. Kami menaip bilangan gelung yang diperlukan dengan cara yang paling biasa.
  2. Corak ara dengan jarum mengait 1

  3. Seterusnya, keluarkan gelung pertama, tidak mengikatnya, kerana ia selalu berlaku dalam corak apa pun.
  4. Corak ara dengan jarum mengait 2

  5. Yang kedua dilakukan muka. Kami menghantar mesej ke dalam gelung dan melibatkan thread kerja, maka kami membimbingnya ke dalam gelung. Tarik di sisi lain dan keluarkannya di jarum kiri mengait.
  6. Corak ara dengan jarum mengait 3

  7. Ketiga - purl. Benang kerja bergerak ke hadapan. Kemudian lulus jarum mengait di hadapan jarum kiri mengait. Pegang benang kerja dan ketatkannya, kemudian keluarkan gelung.
  8. Corak ara dengan jarum mengait 4

  9. Ternyata menurut corak mengait corak "beras", barisan pertama terdiri daripada gelang depan dan belakang berselang. Gelang ini biasanya digunakan untuk band getah yang dipanggil.
  10. Corak ara dengan jarum mengait 5

  11. Seterusnya, untuk mendapatkan pola "beras" merajut perlu mengubah kanvas. Sekali lagi, lepaskan gelung pertama.
  12. Rajah corak dengan jarum mengait 6

  13. Corak merajut dengan jarum pola "beras" adalah seperti berikut: anda melihat set gelung sebelumnya, di atas muka bawah merajuk gelung belakang, dan di belakang satu - bahagian depan. Jika barisan pertama bermula dengan yang salah, maka yang pertama akan menjadi yang depan.
  14. Corak ara dengan jarum mengait 7

  15. Akibatnya, anda sedang merajut sesuatu seperti band getah belakang. Baris kedua, kami juga merangkul penggantian wajah dengan purl, tetapi dengan pergeseran ke satu gelung.

Corak ara dengan jarum mengait 8

Ia adalah dengan mengorbankan penggantian ini bahawa corak diperolehi dengan "nasi" jurucakap. Corak ini sering dipanggil "lumut" dan "mutiara" kerana corak ciri yang indah. Yang lebih ketat merajut dan lebih tebal benang, lebih jelas tekstur kanvas.

Corak ara dengan jarum mengait 9

Corak ini sentiasa ternyata cantik dan pada masa yang sama nampaknya rumit, rumit. Tetapi seperti yang anda dapat lihat, kerja itu adalah yang paling mudah, dan juga perajin rajutan orang baru dapat dilakukan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

36 + = 44