Posted on

beri makna tatu

Ramai kanak-kanak perempuan memilih gambar ini, kerana gambar itu kelihatan sangat asli pada tubuh wanita. Tetapi sebelum untuk menghiasi diri mereka dengan beruang tatu, belajar maksudnya, kerana orang sering mengatakan bahawa imej "hak" yang dipilih boleh mengubah hidup seseorang menjadi lebih baik, manakala jika tidak, anda hanya menanggung kesengsaraan.

Apakah yang dimaksudkan dengan tatu?

Pertama, mari kita lihat apa yang melambangkan lukisan ini. Jika kita bercakap tentang konvergensi mitologi semua negara, kita percaya bahawa imej sedemikian menunjukkan bahawa seorang lelaki bukan sahaja mempunyai karakter yang sangat kuat, tetapi juga bersedia untuk mempertahankan kepentingan dan prinsipnya. Secara tradisinya, di banyak negara seperti tatu dibuat oleh tentera, kerana mereka percaya lukisan melindungi mereka dari pengkhianatan, membantu membuat keputusan yang tepat dan memberi keberanian dan keberanian - itu penunjukan utama tato beruang.

Di dunia moden, simbolisme angka ini dipelihara. Seorang gadis yang meletakkan tatu seperti itu pada tubuhnya ingin menunjukkan kepada orang lain bahawa dia tidak akan menyerah "kepada kehendak keadaan", dia akan hanya membuat keputusan bebas dan dipandu oleh keinginan dan idea-ideanya mengenai "betul dan salah". Tetapi, ini hanya berlaku jika binatang sebenar digambarkan. Sekiranya seorang gadis menganggap tatu dalam bentuk beruang teddy, maka ia harus ditafsirkan secara berbeza. Dalam kes ini, tafsiran gambar itu perlu sebagai keinginan untuk mencari pertahanan, kerana wanita itu adalah makhluk yang lembut dan sangat mudah dipengaruhi.

Tato menanggung dan maknanya di kalangan Slav

Slavs sangat dihormati oleh binatang ini, dia dianggap "raja hutan". Oleh itu, imejnya tidak dapat menyebabkan diri mereka jauh dari semua orang. Tato seperti itu dibuat oleh askar, pemburu, dan juga pemimpin dan ahli sihir. Adalah dipercayai bahawa jika seseorang memakai gambar binatang ini di atas tubuhnya, ia bukan sahaja dapat memperoleh kekuatan fisik, tetapi juga akan berpeluang untuk "bercakap dengan para dewa".

Tetapi, untuk menjadi pemilik lukisan ini juga sangat berbahaya. Slavs percaya bahawa jika seseorang tidak mematuhi peraturan tingkah laku tertentu, mengkhianati teman-temannya, ditipu atau lari dari bahaya, beruang itu akan membalasnya. Oleh itu, tatu seperti ini tidak pernah digunakan untuk kanak-kanak atau remaja, kerana mereka tidak dapat membuat keputusan bermaklumat dan bertanggungjawab terhadapnya.

Tattoo Hall of the Bear

Imej ini juga merujuk kepada lukisan dan lambang Slavonic Lama. Tattoo ini kelihatan seperti diletakkan di dalam garis bulatan, persimpangan yang membentuk segitiga. Di dalam bulatan besar terdapat juga bulatan kecil.

Tato ini lebih kerap dipilih oleh lelaki, tetapi ada juga gadis yang ingin mempunyai imej ini pada tubuh mereka.

Melambangkan lukisan ini tidak lain dari kepunyaan yang bermaksud tatu beruangjenis tertentu, kesetiaan kepadanya dan kesediaan untuk mempertahankannya tanpa mengira keadaan atau bahaya. Oleh itu, seseorang yang memilih tatu seperti itu harus ingat bahawa dia mengambil tanggungjawab sendiri, dan membawa "sumpah setia".

Imej ini juga akan memelihara pemiliknya dengan kuasa, tidak terlalu fizikal sebagai moral. Adalah dipercayai bahawa seseorang yang mempunyai tatu sedemikian akan dapat menggunakan keadaan yang memihak kepadanya, belajar untuk berkomunikasi dengan pasukan yang lebih tinggi, dan juga mendapatkan perlindungan mereka, tetapi hanya jika dia sendiri adalah "jiwa tulen" dan tidak akan melakukan keburukan kepada orang lain. Jika tidak, dari azimat, tatu boleh berubah menjadi sejenis "laknat", iaitu, ia akan membawa hanya rasa tidak senang kepada orang itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 + 3 =